26 mars 2015

Vi har sått krasse

Vi mätte med linjal 3 cm och sen klippte vi mjölkkartongen, sa Johanna.
Vi la papper i, klippte så det inte blev kanter, sa John.
Det var kul att klippa, sa Evelina.
Vi blötte papperet med händerna, sa Leo.
Vi strödde frön, sa Ella.
Vi la plast på dom, sa Noah N.
Det var kul, sa Noah W.
Jag tyckte att det var roligt, sa Sesel.
När det är klart ska jag äta upp allt, sa ville.
Det var roligt att göra dom, sa Alfons.
Jag vill ha det på mackor och käka, sa Max.
Jag vill ha på macka med ost, sa Lea.
Jag tyckte att det var kul, sa Emma.
Jag vill äta det på macka, sa Emilia.
Jag har ätit krasse på macka med smör och krasse och sen skinka, sa Bo.
Det blir spännande att äta krasse, sa Elias 
Det ska bli gott att prova krasse, sa Jesper.









2 kommentarer:

  1. Vad spännande att se när de växer. Om någon förälder är nyfiken och vill titta, var ska de leta efter er krasse?

    SvaraRadera
  2. Det var gott att ha krasse på mackan:) Nu när barnen vet hur man gör,så kan vi odla mer,tack.! ,Åsa,Oskars mamma.

    SvaraRadera