17 januari 2016

Trulles helg

Varje helg får Trulle och Trulle följa med någon i förskoleklassen hem. Den här veckan fick ena Trulle följa med Camilla, här är hans berättelse. 
-Fast jag är inte så bra på att skriva. 
-Du kan försöka
-Okej, men kan inte du be barnen att de hjälper mig så att det blir rätt stavat sedan. 
-Jag kan fråga om de vill det. 
- De kan få skriva det rättstavade under mitt. 


DNHRHELENFIKJAGFÖLAMEKAMILAHM. 
-Vad duktig du är att på att höra ljuden i orden. Nästa mening ska vi träna på att göra som barnen i förskoleklass, de brukar sätta ett finger mellan varje ord så att det blir lättare att läsa. 

JG FIK FÖLA ME TIL AFÄRN. 

Jag fik följa med til afären. 


SEN VA VI TIL BADHST. 

Sen va vi till badhuset. 


SEN VA DE SÖNT AT VILA HS NALEN. 

Sen va det skönt att vila hos nallen. 



PÅ LRDAG ÅKE VI BL TIL FÄLEN. 

På lördag åkte vi bil till fjällen. 



DE VA JÄTEMKE SNÖ VI SUGAN. 

Det var jättemycke snö vid stugan. 



P SÖNDA FIK JA SE HU EN TRAKO DRA UP EN BL U DIKE. 

På söndag fick jag se hur en traktor dra upp en bil ur diket. 



SN ÅKE VI SIDO. 

Sen åkte skidor. 



SE FIK VI SOKLA. 

Sen fick vi choklad. 



NÄ VI KM HEM SPLA VI SPL. 

När vi kom hem spela vi spel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar